پژو 207i

خودرویی که ما در کشورمان به‌عنوان 207 می‌شناسیم، چیزی نیست جز نسخه فیس‌لیفت‌شده پژو 206 که دربازارهای جهانی با نام 206 پلاس شناخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،پژو 207 در بازار تقریبا انحصاری هاچ‌بک‌های میان‌رده موجود در کشور طرفداران زیادی دارد و هرکدام از آن‌ها دلایل خاص خودشان را برای انتخاب این جذاب فرانسوی دارند و معمولا هم از انتخاب خود راضی هستند. به‌همین دلیل «دنیای‌خودرو» قصد دارد با بررسی بیش‌تر این خودرو و دلایل خرید آن یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بازار داخلی را به‌چالش بکشد.

خودرویی که ما در کشورمان به‌عنوان 207 می‌شناسیم، چیزی نیست جز نسخه فیس‌لیفت‌شده پژو 206 که دربازارهای جهانی با نام 206 پلاس شناخته می‌شود. این محصول چراغ‌های جلو، کاپوت و برخی قسمت‌های دیگر را از 207 به‌عاریت گرفته و در برخی نقاط دیگر نظیر چراغ‌های عقبی، دست‌خوش اصلاحات شده؛ اما در باطن همان 206 قدیمی است. درواقع پژو 207 واقعی علاوه‌بر اختلاف‌های ظاهری، از نظر خصوصیات فنی نظیر پیشرانه و سطح ایمنی نیز نسخه متفاوتی به‌حساب می‌آید. به‌طوری که پژو 207 موفق شده است پنج ستاره ایمنی را از موسسه Euro-NCAP دریافت کند که یک ستاره بیش‌تر از 207i (یا همان 206 پلاس) است. به‌رغم تکراری بودن خصوصیات فنی، این خودرو موفق شده است به‌فروش مناسبی در کشورمان دست یابد. یکی از دلایل این موفقیت مربوط به‌سیاست ایران‌خودرو درتوقف عرضه پژو 206 اتوماتیک بوده تا با این روش اختلاف سطح میان محصول جدید با نسخه‌های عادی 206 بیش‌تر به‌چشم بیاید. همچنین استفاده از قطعات فنی مشترک با 206 درشرایط تحریمی کشور ما نه‌تنها یک ایراد نیست، بلکه به‌نوعی مزیت محسوب می‌شود؛ چراکه می‌توان خودرویی با ظاهر جدیدتر و مشابه با 207 واقعی را با هزینه نگهداری مشابه خودروهای ارزان‌تر بازار دراختیار داشت و از فراوانی قطعات یدکی بهره‌مند شد. حال قصد داریم به‌بررسی مزایا و نقاط قوت پژو 207 بپردازیم.

ظاهر اسپرت و جذاب

پژو ۲۰۷ در یک بازار انحصاری به‌رقابت با محصولاتی می‌پردازد که عمدتا ظاهری قدیمی دارند و نمی‌توانند جذابیت مورد نظر بسیاری از مشتریان مخصوصا قشر جوان را ارائه دهند. بنابراین بسیاری از خانواده‌ها یا جوان‌ترها که خیلی تمایل یا توان خرید خودروهای گران‌قیمت وارداتی را ندارند و می‌خواهند صرفا یک هاچ‌بک جذاب و تا حدودی باکلاس را خریداری کنند، عمدتا بین گزینه‌هایی مثل ام‌وی‌ام ۳۱۵ و برلیانس ۳۲۰ ترجیح می‌دهند به‌سراغ پژو 207i بروند. بدین‌ترتیب هم یک خودرو نسبتا زیبا خریده‌اند و هم از لحاظ کلاس اجتماعی نیز صاحب یک خودرو نسبتا خوش‌پرستیژ می‌شوند. با این حساب طراحی جذاب و اسپرت را باید نخستین دلیل خرید ۲۰۷ دانست.

موتور نسبتا کم‌استهلاک با قطعات یدکی فراوان

اصولا پلت‌فرم پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۶ تفاوتی ندارد و این دو مدل سال‌هاست در کشور ما به‌فروش می‌رسند. بنابراین اگر پژو ۲۰۷ در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز دچار خرابی و ایراد شود به‌راحتی می‌توان قطعات یدکی آن را پیدا کرد؛ همچنین تعمیرکاران ماهر در همه شهرها به‌رفع عیب این خودرو خواهند پرداخت و از طرف دیگر موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 که در بسیاری محصولات ایران‌خودرو حضور دارد، از لحاظ توان نسبت به‌وزن و همچنین میزان استهلاک، گزینه بسیار مناسبی برای پژو ۲۰۷ محسوب می‌شود و ضمن ارائه یک سواری نسبتا چابک، به‌دلیل سروصدای کم، برای مالک و سرنشینان آرامش بیش‌تری ایجاد می‌کند. بنابراین اگر از خود می‌پرسید «۲۰۷ چه‌ویژگی‌هایی دارد؟» بهتر است به‌مزیت‌های پیشرانه کم‌استهلاک و قطعات یدکی فراوان این خودرو نیز فکر کنید.

بازار دست‌دوم بسیار پررونق

پژو ۲۰۷ به‌راحتی در بازار به‌فروش می‌رسد و معمولا مالکانی که قصد فروختن خودرو خود را دارند، از این جهت با دردسر زیادی مواجه نخواهند شد. برای مقایسه می‌توان اشاره کرد که رقبایی مثل ام‌وی‌ام ۳۱۵ از لحاظ رونق فروش در رتبه پایین‌تری نسبت به‌پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرند. همین مساله هم سبب شده است مشتریان گاهی با دردسر مواجه شوند؛ به‌ویژه اگر بخواهند خیلی سریع خودرو خود را بفروشند، اضطراب و استرس بیش‌تری به‌سراغشان خواهد آمد. اما پژو ۲۰۷ چنین مشکلی ندارد و به‌اصطلاح با پول نقد تفاوت زیادی نمی‌کند.

چابکی مناسب و شتاب متقاعدکننده

پژو ۲۰۷ به‌موتور ۱۶ سوپاپ تیو ۵ مجهز شده و قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار را به‌علاوه ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور به‌چرخ‌های جلو از طریق گیربکس پنج‌دنده دستی یا چهارسرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. شاید گمان کنید که توان این موتور خیلی مهیج نیست و قاعدتا نباید رانندگی هیجان‌انگیزی را رقم بزند؛ اما بهتر است به‌این نکته توجه داشته باشید که پژو ۲۰۷ نسبتا سبک بوده و وزن آن در مدل دستی برابر با ۱۰۸۷ کیلوگرم است. بنابراین نسبت توان خروجی به‌وزن این خودرو درمقایسه با مدل‌های هم‌رده به‌خصوص سدان‌های اقتصادی تولید داخل، در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل نیز شتاب صفر تا 100 پژو ۲۰۷ دنده‌ای حدود ۱۱.۶ ثانیه است که در قیاس با رقیبان، کاملا متقاعدکننده و نسبتا مهیج به‌نظر می‌رسد. بنابراین می‌توان تا حدودی روی چابکی و هیجان رانندگی با پژو 207 حساب کرد و از سواری با این خودرو لذت برد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالار IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    بهتره به جای چرایی خریدن 207، بپرسید با این قیمتها، چگونه 207 بخریم؟؟
  • هادی بهمنی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    من خودم عاشق ۲۰۷ هستم و برج ۱۱ ماشین ۲۰۷ ام میاد واقلا ۲۰۷ ماشین خوب و با کلتسی هستش عاشقشم
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    ۲۰۷ خوبه فقط مشکل برفی زیادی داره ما میخوام یی م بخریم خوبه یا نه به صرفس
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    دیروز تمام لوازم یدکی ها را زیر پا گذاشتم تا مشعلی پلوس ۲۰۷ دنده اتوماتیک تهیه کنم اما نبود که نبود و آخر سر مجبور شدم به مبلغ ۸۵۰ هزارتومن استوک (دسته دومو کارکرده) بخرم و بندازم به ماشینم ، اعصابم خرد شد. این هم از فرآوانی قطعه که در توضیحات بهش اشاره کردید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =